Und was setzt Teil 4 für neue Maßstäbe die die 100% rechtfertigen?
Ich selbst kann das Game noch nicht zocken, deshalb kann ich persönlich diese Frage nur anhand der Reviews beantworten. Dabei blieb mir vor allem jene von Giant Bomb in Erinnerung.
Dan Ryckert erwähnt sogar, dass Uncharted 4 nicht perfekt ist, dass die Schwächen jedoch in keiner Weise davon ablenken, dass Uncharted 4 nicht nur der beste Teil der Serie ist, nein, es setzt durch seine Stärken eben auch neue Maßstäbe im Genre:
"The jump in quality from Uncharted 3 to 4 is similar to the ways the second entry trounced the original. It’s still the same Nathan Drake partaking in the same ludicrous, death-defying action as before, but everything is done with so much more panache. I haven’t gone into detail about the specifics of the setpiece moments, as I’d hate to rob readers of the “Oh, WOW” feeling that I had so many times during my dozen-plus hours with the campaign. There was a steady stream of moments that I loved, from insane action sequences that literally dropped my jaw to somber storyline moments in between bombastic firefights. Uncharted 4 isn’t a perfect game...it runs a couple of chapters too long, some of the puzzles feel uninspired, and its multiplayer component is serviceable but largely forgettable. Those nitpicks are in no way significant enough for me to consider A Thief’s End as anything but the best entry in the Uncharted franchise, though. It’s not even just the best Uncharted game. This is one of the most fully-realized action campaigns of all time, and it sets a new bar of quality for what’s possible in the genre."
Was Dan Ryckert auch beeindruckte war die Einbindung des Greifhakens. Denn dieser ist nicht einfach nur ein Werkzeug um von Plattform A zu Plattform B zu gelangen, es bietet auch sonst genügend Anwendungsmöglichkeiten.
Auch der Uncharted-typische Detailgrad der Umgebung, der Gesichter, des Interieurs,etc. ist atemberaubend (er spricht vom bestaussehendsten Konsolenspiel aller Zeiten).
Auch die Erzählweise, die Beziehung zwischen den Charakteren, die Dialoge, etc. wurden nochmals ausgebaut und immens verbessert und man will jedem Gespräch genauestens folgen.
Uncharted 4: A Thief's End Review - Giant Bomb